zondag 31 juli 2016

Ballade van de kleinigheden


Ik ken de brokken in de melk 
Ik ken de mensen aan hun frak 
Ik ken de bloemen aan hun kelk 
Ik ken de appel aan z'n tak 
Ik ken Jan Vlijt en Jan Gemak
Ik ken de zon en 't regenlied 
Ik ken de snelle en de slak 
Ik ken alleen mezelve niet 

Ik ken de monnik aan z'n pij 
Ik ken het wambuis aan de sjaal 
Ik ken de heer aan z'n lakei 
Ik ken de nonnen aan hun voile 
Ik ken de gokker aan z'n taal 
Ik ken de wijn aan z'n gebied 
Ik ken de zotten aan hun maal 
Ik ken alleen mezelve niet 

Ik ken het muildier en de paarden 
Ik ken hun lasten en hun kracht 
Ik ken de fiches en hun waarde 
Ik ken, en neem me dus in acht 
De zonde van 't Boheems geslacht 
Ik ken Yvonne en Margriet 
Ik ken de sterke Roomse macht 
Ik ken alleen mezelve niet 

Prince, ik ken het altegader 
Ik ken wie bleek, wie donker ziet 
Ik ken de dood, ons aller vader 
Ik ken alleen mezelve niet

François Villon  La ballade des menus propos
vert: Ernst van Altena

http://dai.ly/x31f4u1
Dimitri van Toren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten