donderdag 27 oktober 2011

Ik rook een vredespijp




                                               Totem.


                                                      Ik wilde een keizer worden
                                                      in dit leven van dwergen,
                                                      maar ik kon de zachtheid
                                                      van de perzik niet vergeten
                                                      en bleef een heel jong kind.

                                                      Ik ook heb dagelijks de witte
                                                      halzen van de angst gezien,
                                                      de harde handen van het licht gevreesd.
                                                      Ik kon de volle stilte
                                                      van de vissen niet vergeten
                                                      en werd een heel oud kind.

                                                      Nu heb ik mijn voorhoofd
                                                      met droomkleur beschilderd.
                                                      Dag in dag uit ben ik
                                                      uw vreemdeling.
                                                      Ik rook een vredespijp


                                                         Paul Snoek




Geen opmerkingen:

Een reactie posten