dinsdag 23 augustus 2011

Euthanasia, de vroedvrouw van de Dood

Ik vemeldde dat ik gisteren een ontmoeting had met een oude bekende. Deze vriendelijke man is psycholoog met bijzondere belangstelling voor zelfmoord preventie en alles wat met het levenseinde te maken heeft.
Ik stuurde hem volgende mail:

Het was fijn je gisteren te ontmoeten. Wat later zag ik nog je ma en pa op de tribune. Ik had ze lang niet meer gezien maar herkende hen meteen. Wens je broer proficiat met zijn prestatie. Dit was goed werk en ik denk dat ze hem bij Club heel goed hadden kunnen gebruiken.

Je zei me dat je werkt rond zelfmoordpreventie. Ik had je willen iets vragen rond vrijwillige levensbeëindiging.
Ik blijf me verliezen in al de regels en formaliteiten die ontstaan zijn na de acceptatie dat euthanasie mogelijk moet zijn. Zelfs onze huisarts houdt zich op de vlakte en vindt het volgens mij niet nodig om daarover te praten.
Heb jij vanuit je beroepsbezigheden daar beter zicht op ? Bestaat er een brochure of synthese waar alle punten en komma's instaan ?
Je zou me plezier doen me die eventuele zaken toe te sturen of me een link te bezorgen naar de nodige informatie. Voor mezelf zou ik daar zo vlug mogelijk klaarheid willen in scheppen.
Ik hoop dat dit voor jou niet te veel werk is en ben blij dat ik je dat kan vragen.


Hartelijke groet en tot ziens,

Ik kreeg direct antwoord en wil het met jullie delen:


Ook fijn je nog even te zien, was idd lang geleden hé.

Wat je vraag betreft, dit zijn enkele links:

en verder kan je met deze vragen altijd terecht bij de Leiflijn:
en telefoonnummer waar je anoniem terecht kan: 078 15 11 55

Ik weet niet of je hier mee verder kan? Anders geef je maar een seintje!

Groetjes en tot nog eens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten